zondag 1 februari 2015

Bloemenponcho

Kijk, mijn bloemenponcho is klaar!
Het patroon is van Lianne van der Veen. Ik kocht het patroon destijds bij http://www.echtstudio.nl/, maar zie het er nu niet meer staan. Ik gebruikte Drops Paris als garen en haaknaald nummer 4,5.

Het patroon bestaat uit het haken van een cirkel, daarna een cirkel met stokjes er om heen en daarna haak je de bloemblaadjes.
Ik ben hier best een tijdje mee aan het haken geweest en heb tussendoor ook allerlei andere projecten gedaan. Hierdoor wordt het haakwerk best in elkaar "verfrommeld". Om het weer mooi te krijgen heb ik het werk op een matje gespannen. Met een plantenspuit en water maakte ik het werk wat nat. Met spelden bracht ik de bloemen weer goed in model. Goed laten drogen het werk ziet er véél mooier uit!


2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie poncho en zo apart, zo zie je er niet veel. Erg leuk met die bloemen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you so much for sharing at my link up.

    BeantwoordenVerwijderen