dinsdag 19 mei 2015

Tapestry haken




Een tijdje terug heb ik van Puk Vossen geleerd hoe je kunt inhaken, ook wel Tapestry haken genoemd. Bij het programma Koffie en Wol op youtube zag ik dit patroon en besloot het ook te maken. Zo kon ik meteen te kijken of ik het nog kon!


 Bij Tapestry haken, neem je de extra draad mee onder je steken door. In dit patroon werk je maar met 2 kleuren, maar het zouden er ook veel meer kunnen zijn. Wisselen van kleur doe je aan het einde van de steek, vlak voordat je beide lussen af wilt halen. Je haalt dan af met de nieuwe kleur. 
Hierdoor krijg je heel stevig haakwerk. Heel geschikt dus voor een tablethoes of voor een etui, wat ik ervan heb gemaakt.



De balletjes er aan zijn ook gehaakt en ik heb het etuitje gevoerd met een bijpassend stofje.
Het oorspronkelijke patroon vind je hier koffie-wol-aflevering-3.


5 opmerkingen:

  1. This little bag is lovely! I like the pattern and the colours - and most of all the little balls on the zipper :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marijke!

    Erg leuk en goed gelukt!! Ik vond jouw blog via Lunamon! <3

    Kijk eens ook bij mij langs... Ik ben ook gek op haken!

    Groetjes,
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is an adorable little purse! I have something similar in mind. You can never have too many purses around - hehe. The tapestry work on it looks great too!
    Would love if you shared this at our Yarn Fanatic Party - http://eyeloveknots.blogspot.com/2015/05/yarn-fanatic-party-37-string-theory.html.
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een proeflapje gehaakt met deze techniek, wat leuk zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you for sharing at my link up.
    Congratulations, you won most clicks.
    You are welcome to join us this week too.

    BeantwoordenVerwijderen