woensdag 14 oktober 2015

Breimuis


Nu ik toch zelf aan het breien ben geslagen, dacht ik dat het wel leuk is om deze "breimuis" even te laten zien. 


Ik heb het muisje een tijdje terug gehaakt. Dit soort kleine figuurtjes haken is heel iets anders dan het haken van een deken of een omslagdoek. Terwijl je een deken of een omslagdoek heel soepel wilt laten vallen en dus een dikkere haaknaald gebruikt, haak je zo'n figuurtje met een hele dunne naald en heel strak. Je wilt immers niet dat je de vulling door je haaksel heen kunt zien.
Het muisje heet tante Toosje.
Ik heb het patroon van Haakmuts.  Een leuk blog met erg mooie patronen. Sommige patronen moet je even kopen, maar dan heb je ze zo in je mailbox!

Ik haakte het met dunne katoen en haaknaald nummer 2,5.


1 opmerking:

  1. Wel grappig; een gehaakte, breiende muis! :-)
    Maar wel schattig en mooi gemaakt hoor!
    Altijd handig ook, zo'n doosje.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen