donderdag 22 oktober 2015

Notitieboekje omhaken



Voor een feestje haakte ik dit boekje.
Het idee komt hier vandaan:
Maar ik maakte het net even anders!



Je koopt bij de Hema een setje van 3 notebooks.
Ik maakt met de gatentang om de centimeter een gaatje in de kaft van het boekje. Ik deed dit aan de voor- en de achterkant.
Ik haakte met dunne glanskatoen van Lang Yarns en haaknaald nummer 2,5.
Je begint met één vaste in het gaatje en dan tussen de gaatjes 2 of drie lossen.
In de hoekpunten haakte ik 3 keer in hetzelfde gaatje.
Daarna haakte ik "een golfje" om de lossen. Ik deed het eenvoudiger dan op de site van Draad en praat. Ik haakte één vaste, één stokje en weer één vaste en daarna verder in het volgende boogje.
Aan het eind netjes de draden wegwerken én klaar!

Omdat het hier om een cadeautje voor een 50-jarig huwelijksfeest gaat, heb ik er ook nog een gehaakt hartje op geplakt! 
Nu kunnen alle gasten er een bedankje in gaan schrijven!



1 opmerking:

  1. Mooi gedaan! En origineel met dat hartje erbij!
    Leuk idee als kleine attentie ook..
    Fijn weekend alvast, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen