zondag 8 november 2015

Breien vervolg!


Ja, het schiet lekker op, ik kan bijna met de rand beginnen, dus mijn breiwerk vordert gestaag. Voor de afwisseling besloot ik vanmiddag te beginnen met het mazen van de bloemen aan de onderkant. Ik ben pas begonnen met het inbreien van de bloemen, toen ik begon te breien met de rondbreinaald. Onderaan mijn werk zit dus nog een kale punt!




Maar dat mazen valt me nog niet mee om het netjes te doen. Ik moet heel erg mijn best doen om de steekjes die ik er nu met de stopnaald op maak, er net zo uit te laten zien als de gebreide steken. Ik dacht even een snel tussendoor klusje te hebben, maar ik denk dat ik nog wel een tijdje bezig ben....
Misschien heeft iemand nog een hele handige tip? Op Google kon ik nog niets vinden...

2 opmerkingen:

  1. Een tip kan ik je niet geven. Maar het ziet er wel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer genoeg kan ik je ook geen tip geven, ik vind mazen zelf moeilijk.
    Mijn breiwerk rekt ervan uit en de motiefjes liggen dan als het ware 'op' het breisel. Maar ik heb zelf al wel eens met 2 kleuren iets ingebreid, zonder rondbreinaald, en dat viel nog redelijk mee.
    In elk geval vind ik het héél mooi worden! Goed contrast en superleuk motief.
    Succes ermee nog!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen