maandag 13 juni 2016

Corner to corner haken



Tijd om iets nieuws te leren!
Ik heb zin om een nieuwe haaktechniek te leren. Het heet Corner to corner, ook wel C2C genoemd.
Je begint in de hoek aan de onderkant en eindigt bovenaan in de hoek er schuin tegenover. Bij dit kleine lapje dat je op de foto ziet heb ik me dus bezig gehouden met het leren van deze techniek, kleurwisselingen én meerderen en minderen. 
Ik gebruikte restjes garen van Stylecraft en haaknaald nummer 4.



Leuk om te doen, maar wel even een handigheidje om te leren.
De blokjes die je zo krijgt heten pixels. Door te wisselen met kleur kun je hele mooie patronen haken.  Leuk voor een kussen of een deken bijvoorbeeld. Je kunt deze patronen zelf ontwerpen op een ruitjes papier met en kleurpotloden, maar je kunt ook borduur- of Fair Isle patronen gebruiken.

Over Fair Isle gesproken, dat is een breitechniek waar ik me op het ogenblik ook mee bezig houd!
Ik zal het binnenkort laten zien!

3 opmerkingen:

  1. Leuk om te leren. Ik heb dit nog nooit gedaan. Op de een of andere manier spreekt C2C mij niet zo aan. Fair isle wel, maar dat heb ik nog niet aangedurfd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit heb ik ook gedaan, ik vind het echt heel leuk om te doen. Het haakt zo lekker weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het ziet er leuk uit. En de mogelijkheden zijn haast eindeloos.

    BeantwoordenVerwijderen