maandag 9 januari 2017

Handschoenen haken.



Druk, druk, druk was het in de kerstvakantie, de weken gingen zó snel voorbij. En we werden zelfs nog verwend met een laagje sneeuw tijdens het laatste weekend.
En denk je aan sneeuw, dan denk je aan...handschoenen om lekker warm te blijven!


Ik heb nieuwe wol uitgeprobeerd van De Haakgarage
Het is Pernilla van Filcolana en het haakt heerlijk, het haakwerk wordt heel mooi soepel. 
In mijn vorige berichtje over de slofjes gaf ik al aan wat het verschil kan zijn als je hetzelfde werkstuk maakt met dezelfde wol, maar met een verschillende haaknaald. Omdat ik deze handschoenen heb gehaakt voor een workshop, heb ik ook hier weer gehaakt met twee verschillende haaknaalden. De grote handschoen haakte ik met haaknaald 6 en de kleinere met haaknaald 4,5. Het aantal steken was steeds hetzelfde en het aantal toeren ook. 
Wat een verschil geeft het! Grappig om te zien, hè. En handig om de handschoenen mooi op maat te kunnen maken.

Nieuwsgierig aan het worden naar de workshops? 
Ze verschijnen binnenkort op de site van De Haakgarage en ook hier kun je ze dan vinden. 
We zien je graag!!

Ps. 
Je kunt naast handschoenen haken, ook leren handschoenen breien in een workshop.
Daarna kun je ook nog leren hoe je je handschoenen kunt pimpen met fleurig borduurwerk, 
hoe leuk is dat;-)


1 opmerking: