vrijdag 21 juli 2017

Spirograaf sjaal, nieuw project!


Een nieuw project ben ik begonnen én het wordt mooi!
Het is een patroon van Vicarno Crochet Designs en het heet Spirograaf Sjaal.
Het is een patroon voor een zomerse, grote, zijwaarts gehaakte, asymmetrische sjaal.
Het wordt dus geen symmetrische driehoek, maar aan de ene kant een heel smalle punt en aan de andere kant een hele brede kant.  Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.




Ik maak het van Filisilk, dat is een draad die bestaat uit merino met zijde en dat is prachtig materiaal.
Ik haakte er al eerder mee, zie hier en hier en ik houd van het resultaat als het met dit materiaal is gemaakt. Haaknaald nummer 4 gebruik ik om het mee te haken.


Ik heb mezelf verwend op een wolwinder om van de strengen Filisilk bolletjes te maken en ik ben blij met deze wolwinder.  Ik kocht het natuurlijk bij De Haakgarage in Meppel.
Het omwikkelen van de wol is nog steeds een werkje dat met aandacht moet gebeuren, maar de bolletjes worden heel mooi en prettig om mee te werken.

Ik ben er dus weer een poosje voorzien van een heerlijk haakproject!


3 opmerkingen:

  1. Klinkt als een prachtig garen. Zo'n wolwinder lijkt mij ook wel wat. Ik doe het nu altijd met de hand, maar dan kun je niet van binnenuit beginnen en dat vind ik juist wel fijn omdat de bollen anders zo gaan rollen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er ook weer mooi uit Marijke, ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, dat wordt mooi! Veel plezier met maken.

    BeantwoordenVerwijderen