vrijdag 29 september 2017

Mandje van ByClaire


Bij de Haakgarage ligt er nieuw garen van ByClaire, dik Chunky garen en dat wilde ik graag uitproberen. Claire haakte er zelf stoere manden mee en dat patroon heb ik ook gehaakt. Mandjes heb je immers nooit genoeg om je haakwerk en bolletjes in op te ruimen en het was een heerlijk overzichtelijk projectje om het garen mee uit te proberen.


En ik ben enthousiast, het is heel mooi materiaal en ook nog lekker dik, waardoor het ook nog mooi snel klaar was. Het gele bandje erover heen, haakte ik met ByClaire garen nummer 2. Dat had ik nog liggen en ik vond het wel een mooie contrasterende kleur bij beide manden. Door de gele band zit er dan toch nog eenheid tussen beide manden. Die band haakte ik gewoon met lossen op de rand tussen tussen beide kleuren en haaknaald 6.


De mandjes staan bij De haakgarage in Meppel.
Wil je ook zo'n mandje haken? Je vind hier het patroon. Lijkt het je nog lastig? Er staat ook een heel handig filmpje bij met duidelijke uitleg ;-))

Ps
Binnenkort starten we met een Haakcafé bij De Haakgarage.
Iedere eerste woensdag van de maand van 10.30 uur tot 12.30 uur. We helpen je met het starten van een nieuw project of helpen je, als je tegen iets lastigs aanloopt bij een patroon of project. 
Wil je leren haken? Ook dan ben je van harte welkom! Kosten zijn 7,50 p.p.
We beginnen op 1 november.


2 opmerkingen: