vrijdag 29 december 2017

Entrelac leren haken



 Hoera, het dekje over het Ikea-krukje was weer versleten.
Al eerder liet ik in deze blog zien dat ik kleedjes haakte om over een eenvoudig krukje te doen. 


En aangezien ik zin had om de techniek van het Entrelac haken te proberen, 
was dit het perfecte projectje!
Entrelac haken is een manier van Tunisch haken waarbij je een gewone haaknaald gebruikt en niet een 'typische' lange haaknaald. Je haakt eerst alle vierkantjes en aan het eind maak je je lapje recht door aan de boven- en onderkant driehoekjes te haken. Ik heb het hele lapje nog omhaakt met twee toeren vasten in de groene kleur.


Ik gebruikte Epic van Yarn and Colors. En daar heb ik al vaker mee gehaakt.
Ik gebruikte haaknaald 5. Ik kocht ze bij De Haakgarage in Meppel.
Het zijn wel favoriete kleurtjes van mij!


PS 
Ook zin om te leren haken of heb je een haakprobleem? Woensdag 3 januari is er weer Haakcafé bij De Haakgarage in Meppel! Je bent van harte welkom.

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke techniek Marijke! De kleurtjes vind ik ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit lijkt me ook echt een techniek voor jou Anneleen!

      Verwijderen
    2. Ja misschien wel! Het doet me een beetje denken aan de c2c techniek

      Verwijderen
  2. Haha, ik snap het helemaal dat het soms leuk is dat iets is versleten... Leuk om verschillende projecten in dezelfde kleuren te maken.

    BeantwoordenVerwijderen