zaterdag 17 februari 2018

Easy Peasy vest van ByClaire


Kijk, mijn Easy Peasy vest van het patroon van ByClaire is klaar! Leuk geworden hè!
Ik ben dik tevreden en volgens mijn dochter, die hier onder met vest op de foto staat, is het vest ook nog heerlijk lekker warm!


Ik heb het gehaakt met Looping van Phildar, kleur nummer 6, gekocht bij De Haakgarage  in Meppel. Het is acryl (80%) met wol (20%) en het voelt soepel en luchtig aan. er zitten bijna 12 bollen in het vest. Ik haakte het met haaknaald 6 en dat ging lekker vlot, want het zijn zijn allemaal stokjes. Ik had een goed zittend vest van mijzelf als basis en aan de hand van die maat haakte ik steeds verder.
Ik twijfel nog of ik er nog een randje langs zal gaan haken. Ik denk dat het wel leuk staat, maar is ook wel weer bepalend in de kleur. Ik vind zelf de bloem als kleuraccent ook wel erg leuk staan.
De foto's zijn niet top, het blijft lastig om in de winter foto's te maken, maar het geeft wel een goed beeld van het vest zo.

Het patroon komt uit het boek van ByClaire, Fashion. Ik haakte de noppentas ook uit dit boek.
Nu ga ik eerst weer verder met twee dekens en daarna kies ik misschien wel weer een projectje uit dit boek.


4 opmerkingen:

  1. Mooi vest! Ja, zo'n randje is leuk, maar tegelijk heel bepalend. Je hebt dat leuk opgelost met zo'n bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik ga het garen onthouden. Ik wil nog een keer een vest breien. Daar is het vast ook geschikt voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, een vest! Ik denk dat ik het zonder randje mooier vindt, ik ben benieuwd wat je gaat doen, wel of geen randje 😊

    BeantwoordenVerwijderen